Izreka put do pakla popločen je dobrim namjerama može se primijeniti kad tzv. odrasli ili čitavo društvo misle da baš oni najbolje znaju što je potrebno djeci i mladima. Svoja ograničenja, naslijeđena ili stečena, nameću kao jedine moguće okvire za nečiji životni plan. Takvi ‘roditeljski odrasli’ vole kontrolirati, diktirati, osuđivati neistomišljenike, zabranjivati, optuživati i kažnjavati. Kada se u društvu skupi kritična masa s istim ograničenjima, ona postaju društveno poželjni stav, ponašanje ili zakon. Prebacivanje fokusa na mladu osobu, njene izbore i razvoj svih potencijala, ne odgovara onima koji su navikli živjeti u okvirima raznih kontrola kao što su kontrola ponašanja, informiranja, mišljenja i emocionalna kontrola. Stoga kod mladih osoba dolazi do frustracija, nezadovoljstva životom, osjećaja krivice zbog neispunjenih očekivanja roditelja itd. Ovaj projekt ponudio je svojevrsno reprogramiranje nametnutog životnog plana osobama koje su prošle iskustvo kontrole, u cilju restrukturiranja života u skladu s vlastitim potrebama, potencijalima i snovima.
Izveden je u okviru umjetničkog festivala Ekstravagantna tijela: zločin i kazna, organizacija Kontejner/biro suvremene umjetničke prakse.
CILJEVI PROJEKTA
- potaknuti polaznike radionica na uviđanje mentalnih prepreka za osobni napredak;
- usmjeriti ih na otkrivanje snage za uklanjanje tih prepreka i aktivniji pristup vlastitom životu.
STRUKTURA PROJEKTA
Projekt se sastojao od tri radionice. Tema svake radionice obrađivala je po jednu do dvije od četiri temeljne kontrole koje ograničavaju ljude u nesmetanom razvoju te širem pogledu na život i svijet. To su kontrola ponašanja, kontrola informiranja, kontrola mišljenja i emocionalna kontrola. Tijekom radionica, polaznici su otkrivali navedene oblike kontrole u vlastitim životnim obrascima i planovima te ih, pod stručnim vodstvom geštalt terapeutice, restrukturirali različitim tehnikama u fleksibilnije, otvorenije obrasce i planove, fokusirane na razvoj osnovnih životnih vrijednosti kao što su npr. identitet, poštovanje, odgovornost, solidarnost, integritet itd.i temeljnih kompetencija kao što su kreativno i kritičko mišljenje, rješavanje problema, donošenje odluka, suradnja, komunikacija, povezanost s drugima itd.